Leden die steunen

Media:
 

 


Buienradar:

U bent hier: Home › Nieuws 2014 › NIEUWBOUW- EN RENOVATIEWERKZAAMHEDEN !

NIEUWBOUW- EN RENOVATIEWERKZAAMHEDEN !

Luchtfoto van de Purmerring gemaakt april 2014

 


Vrijdag 18 april 2014. We zijn alweer 3 weken in het nieuwe inline-skateseizoen en mogen ons verheugen op veel belangstelling voor de lessen en trainingen. Natuurlijk heeft de nieuwe asfaltlaag en aanleg piste daarmee ook te maken. Maar vooral onze inzet als vereniging met al zijn vrijwilligers zorgen daarvoor. Ik hoor berichten dat er ook veel belangstelling is van externe trainingsgroepen waaronder Mariska Huisman met haar groepje al getraind heeft op ons complex.

Voor de bouwcommissieleden is de rust een beetje terug gekeerd en dat vinden ze niet erg. Er is niets mooier dan in een bouwcommissie te zitten want datn weet je dat je iets nieuws aan het realiseren bent, maar het vergt wel zeer veel tijd. Als bouwcommissie kunnen we concluderen dat we een zeer goede en prettige samenwerking hebben gehad met Spurd, Antea en onze clubleden. We hebben mooie dingen kunnnen realiseren en zijn klaar voor de toekomst.

Wat rest aan werkzaamheden zijn kleinigheden als; finishpoort, afstellen boarding poorten, belijning en aansluiten transponder systemen. De rest is aan de natuur, want die heeft de taak om het gras te laten groeien om daarmee pas een fraai totaalbeeld van ons complex te kunnen hebben.

Dit zal de laatste update van de renovatie en nieuwbouw werkzaamheden zijn en die uw voorzitter vanuit Spanje heeft getypt. Ik wil alvast iedereen bedanken voor zijn inzet en waarvoor een extra woord van dank aan onze eigen Herman op zijn plaats is. Zijn bed staat nog steeds niet op de club maar hij brengt meer tijd door op de club dan in zijn huis. Herman en natuurlijk ook vele anderen vrijwilligers, heel erg bedankt. We mogen trots zijn op dit complex en deze vereniging, daar zullen er niet veel van zijn in Nederland!

Vrijdag 4 april, dag 95. De stratenmakers leggen de laatste tegels voor de kantine, langs de rand van de 400m baan. De mannen van de boarding zijn druk bezig de laatste witte panelen op de lange kanten van de 200m piste te bevestigen en Herman en Jaap zijn druk in de weer met het herplaatsen van de 35 hekken langs het krabbelveld. Kortom de renovatiewerkzaamheden en aanleg 200m piste loopt op zijn einde.

 
Een bekende pose van Herman!                                                                                 Maar deze ook, Herman aan het werk!

Wat rest is maandag aanlegen schuifpoort 200m piste en allerlei kleine afwerkdingen, als asfalt aanbrengen tussen baanrand en tegels.

Wat is ie mooi he?

Afgelopen week hebben al veel leden van het prachtige asfalt op de 400m baan kunnen proeven, want de lessen en trainingen voor het inlineskateseizoen 2014 zijn in volle gang.


1e avond jeugd inline-skaten seizoen 2014. Top drukte! (foto via webcam)

Vrijdag 28 maart, dag 90. Om half zeven staan er al 5 vrachtwagens voor de baan te wachten om er op te kunnen. Vandaag zal het laatste asfalt op de Purmerring gelegd worden. Met man en macht wordt er gewerk om de baan voor onze open dag zondag 30 maart, klaar te krijgen. Maar vandaag rest er nog wel zo een 4500 m2 sportasfalt.

En tussen al die asfaltmachines, veegmachine, kleeflaag aanbrenger, 2 walsen, schaftwagen en personenauto's door lopen ook nog eens mensen die aan de boarding werken, Antea die met graaf machines de aardevlakken op de baan aan het uitvlakken zijn, stratenmakers die de bestrating rondom de 200m piste en voor de kantine proberen op tijd dicht te krijgen. En dan nog? Gert-Jan, Herman, Jaap en uw voorzitter die de boel in de gaten houden en regelmatig roepen dat dit toch iets anders moet of kan?

Om half tien ligt het "krabbelveld" er al in.


anno 1964! Maar wel nog zeer hard nodig geweest. Hier de laatste 10 meter voor het beestje!     
Om half vier gaan de allerlaatste meters er in!

Donderdag 27 maart, dag 89. Tjonge wat kan het toch hard gaan. De piste ligt al te pronken in de zon. Alleen aan de boarding moeten nog de plexiglas platen gemonteerd worden. Antea heeft de grasvelden uitgevlakt, opstelplaatsen voor de jury zijn al betraat en last but not least! De asfalt rand is op de 400m baan is op 10meter na, klaar. Dit heeft helaas wel wat voeten in de aarde gehad, maar met veel inzet van KWS is het toch nog op tijd afgekomen. En nu?

Vrijdag 28 maart 2014 komt dan toch echt de laatste sportasfaltlaag op de 400meter baan en zullen de stratenmakers de bestrating bij de kantine dicht maken, zodat we zondag de 30e een hele mooie open dag kunnen hebben. Het is spannend geweest afgelopen dagen, waarbij Gert-Jan en uw voorzitter het soms even niet meer op tijd zagen afkomen. Maar gelukkig pfffff het is gelukt. We kunnen van start met ons inline-skateseizoen, hoewel er nog wel voldoende te doen valt komende twee weken voor Antea, wij hier en daar nog wat overlast zullen ondervinden, maar dat zal de pret echt niet drukken!


 

Vrijdag 21 maart, dag 85. Gisteren is al het straatwerk gebracht en staat op pallets op de 400m baan. Uitvoerder Bas neemt geen enkel risico om het verse asfalt te kunnen laten beschadigen en daarom staat alles op pallets. Deze ochtend beginnen zowel de stratenmakers met bestraten rondom de piste. De firma Oostendorp is ook aanwezig en gaat de lichtmasten richten. Want alle 4 de masten staan scheef.

De boarding mannen houden het om snel voor gezien en gaan naar huis. Want het is eendag met zeer veel regen.

We hebben nog 1 week te gaan voor de open dag! Planning van Antea is maandag, dinsdag en woensdag de asfaltrand aanbrengen en vrijdag de toplaag aanbrengen op de 400m baan. Daarmee ziet he ter goed uit voor de open dag en de start maandag 21 maart van het nieuwe inline-skateseizoen.

 
De ene dag in de zon en de dag erna in de stromende regen.

Dinsdag 18 maart, dag 82. KWS start met het maken van de opstaande asfaltrand langs de 400m combibaan. In de oude situatie hadden we een betonnen rand en die wordt vervangen door asfalt. Dit om reden een beter water afdichting te verkrijgen tijdens winterperioden als er ijsvloer gemaakt moet worden. KWS (Koninklijke Wegenbouw Stevin) heeft hiervoor een speciale machine gemaakt die de rand in de benodigde vorm moet leggen. Helaas lukt alleen de proef rond de putten waarvoor een houten mal wordt gebruikt. Met de machine "trekken" van de asfaltrand van 18 cm hoog lukt niet. De mal voor de rand wordt niet voldoende gevuld met asfalt waardoor de rand instort als hij uit de mal tevoorschijn komt. Helaas een tegenvaller en de tijd begint te dringen! 30 maart open dag!


Donderdag 13 maart, dag 79. Vandaag staat het asfalteren van de gehele 400m combibaan op het programma. Gelegd wordt een tussenlaag asfalt van ca 5,5 cm. Daarnaast zijn kitters bezig alle 100 palen aan de voet af te kitten, teneinde een mooie en vuilafstond effect te verkrijgen. De kitters hebben schoon werk want Herman en Jaap hebben woensdagmiddag de gehele betonrand met de bezem schoon geveegd. Het blijven clubkanjers!

        
        Panorama foto van het net geasfalteerde krabbelveld.

Maandag 10 maart 2014, dag 76 van de bouw. Om half zeven is het weer een drukte van jewelste. De 400m baan staat vol met vrachtauto's en asfaltschrapers. Antea is gestart met het verwijderen van de oude asfaltlaag van de 400m baan. Vorige week heeft men overal de hoogtes aangegeven van het te verwijderen asfalt. Door de jaren heen is de baan niet overal gelijkt gezakt en waarom er op de ene plek meer asfalt af moet dan de andere.

Ook is vandaag het bedrijf dat de boarding rondom de 200m piste maakt, begonnen met dit werk. Daarvoor wil men komende 3 dagen 100 staanders op de betonrand plaatsen. Elke staander wordt met 4 bouten in het beton vastgezet, zodat die mannen nog wel even te gaan hebben. 400 gaten boren in beton, uitspuiten, vullen met chemische kit en bouten plaatsen!

 




Donderdag 6 maart 2014, rustdag voor de bouw. Voorzitter zijn heeft een aantal voordelen en eentje is dat hij de gelegenheid heeft gehad om als eerste, tezamen met zijn schaatsmaatje Adrie Cooper, de gloednieuwe 200 meter piste te berijden.

We kunnen u zeggen het rijd geweldig. Het asfalt ligt er goed in en nergens is een oneffeneheidje van naam te bekennen. Het asfalt is veel gladder dan ons oude asfalt van de 400 meter baan. Super!

Het best vreemd om als recreant op een piste te rijden met oplopende bochten, we zijn dat nog niet gewend zoals de wedstrijdrijders van onze club. Volgens Adrie is het een 'luie' baan, want waar je ook stil staat je rijdt altijd wel vanzelf een kant op!

Woensdag 5 maart 2014, dag 75 van de bouw. Vandaag moet het gaan gebeuren, het definitieve asfalt van de 200m piste wordt gelegd.
Antea/Oranjewoud en KWS de asfalteerders, zijn al om half zeven op de baan. De weersvoorspelling is zeer goed, volop zon, geen wind en zo een 12 graden, kortom ideaal asfalteer weer. Op de 200m piste moeten 2 lagen en op het skatehockey terrein nog slechts 1 laag. Het is voor iedereen een spannende dag, ook voor KWS. Ze leggen vele kilometers asfalt maar nog geen 200m piste met oplopende bochten en een 15m bochtenstraal. 

 
Als uw voorzitter om 8.45 uur bij de baan aankomt staan er al 14 voertuigen op de baan, van asfaltmachines, kippers tot schaftwagens. Het lijkt wel of de A4 bij Schiphol in een nacht verbreed moet worden, zo een drukte.
Er zullen 2 asfaltmachines gebruikt worden, eentje die tot ruim een meter breed asfalt legt en eentje die tot 5 meter breed zal asfalteren. Reden hiervoor is dat de grote machine moeite heeft om onze bochtenstraal en helling door te komen. Vandaar dat de kleine machine vooruit gaat en de meter tegen de binnenrand legt
Als de grote, ca 25 ton wegende machine de bocht in gaat voor de eerste laag is de ook aanwezige kraan nodig om hem met ketting in zijn baan te houden. De machine glijdt langzaam naar beneden tijdens het rijden.

De eerste laag asfalt is nog van een grovere korrel, maar de laatste laag heeft slechts een korrelgrote van 0,5 cm en een andere bitumen samenstelling. Hierdoor wordt een zeer fijne en gesloten sportasfalt laag neergelegd.
Na het leggen zorgen meerdere walsen er voor dat het asfalt, wat zo een 160 graden warm is, uitgewalst word zonder richels en oneffenheden. Dit gaat net zo lang door totdat de machinist een bepaalde temperatuur meet. Dit kan hij in zijn cabine aflezen!
 
Het spannendste is de definitieve laag, want het moet in een keer goed. De mensen van KWS staan op spanning en zijn alert. Daar hebben wij wel voor gezorgd door ze uit te leggen dat rijders snelheden halen tot wel 60 km p/u. En hier ook rijders zullen rijden als de gebroeders Mulder of Mariska Huisman. Dat zette ze echt op scherp!

Om kwart over vijf rijdt de laatste asfaltmachine haaks de baan af. Daarbij legt hij de laatste vijf meter asfalt haaks op de rest. Dit omdat de baan rond is en je er niet rechtuit af kunt rijden. Dit kun je zien bij het uitkomen van de 2e bocht waar er 2 naden kort na elkaar in het asfalt zitten.
Als Herman en ik om half zes naar huis gaan zijn we moe en hebben een rode kleur op onze toet van de zon. Het was een spannende, mooie en bijzonder bevredigende dag. Op naar donderdag de 13e maart als de 400m baan op het programma staat.

 




Vrijdag 28 februari 2014, dag74. De 400m baan lijkt wel een zebrapad. Over de hele baan zijn met witte letters de diktes aangegeven van het te frezen asfalt.

Helaas kan het geplande asfalteren van de 200m piste maandag 1 maart geen doorgang vinden. KWS, de asfalteerder, durft het niet aan en gelijk hebben ze. We willen tenslotte TOP sportasfalt. Aankomend weekeind worden snachts temperaturen verwacht van tegen tot onder 0 graden. Het asfateren wordt nu doorgeschoven naar woensdag 5 maart. Laten we allemaal duimen voor zacht weer met weinig wind.

Lijkt net een zebrapad voor olifanten!

Woensdag 26 februari 2014, dag 73. Oranjewoud, oh pardon Antea, is vandaag begonnen met een grondboring. Ook op de startlijn van de nieuwe 200m piste moet natuurlijk tijdwaarneming komen en daarvoor heb je wel stroom en data aansluitingen nodig. Deze voorzieningen moeten uit de kassa/meterkast ruimte van het hoofdgebouw komen. De mantelbuiten liggen al onder de nieuwe bestrating tot aan de jurywagen en wat rest is het laatste stuk onder de baan door.

Deze boring over een afstand van 40 meter gaat vandaag uitgevoerd worden en kan ik zeggen is best spannend voor ons leken. Want hoe doen ze dat toch? Zoals zoveel dingen als je het niet weet lijkt het onmogelijk, tot je hoort hoe het gaat. Ze voeren een ijzeren staaf in met aan het uiteinde een soort lepel. Deze lepel, die meer op een mensenhand lijkt, kunnen ze draaien en daardoor bepalen of de stang naar beneden, links, rechts of naar boven gaat. Aangezien het onder onze baan zeer zacht en drassig is zal het sturen wel geen probleem worden. Met de werkzaameheden is om tegen half elf begonnen (men zou er al om acht uur zijn, waarvoor Adrie en Adriaan wel hun schaatsochtend hebben afgezegd!). Maar ja het blijven toch aannemers he!

Boren begint.



Halleluja boort komt boven!



Mantelbuizen ingevoerd.



Maandag 17 februari 2014, dag 71. Antea groep en bij ons veel beter bekend als Oranjewoud. Waarom toch altijd zo een mooie naam veranderen het lijkt de Overtoom wel, heeft de werkzaamheden weer opgepakt.

Twee weken geleden deed ik een oproep aan Oranjewoud om uit hun winterslaap te komen omdat ik geen winter meer verwacht. Helaas geen ijs deze winter maar ook weer mooi meegenomen in deze periode van nieuwbouw en renovatie.

Deze vraag was niet tegen dovenmans oren gezegd, want ze kwamen direct in actie en zie daar maandag 17 februari, wat een toeval omdat precies 17 december gestopt was, 7.00 uur begon de kermis weer.



Uitgevoerd is de sloop van de betonranden van de combibaan en dat zijn heel wat meters. Tijdens de sloop van de banden is hier en daar goed te zien dat er doorwatering heeft plaatsgevonden en met name ter plaatse van de verticale kitnaden. Dit verklaard de lekkage van de baan in de afgelopen 12 jaar. De bande lagen in een kunststof mortel vast op de eerste lagen asfalt en daartegen is later de toplaag gelegd. Geleerd hieruit kan worden dat een hoge mate van zorgvuldigheid van de uitvoerende zeer belangrijk is in dit soort werk.

Nu 2 dagen later ligt de baan klaar om geasfalteerd te worden en vraag ik iedereen te duimen voor mooi en rustig weer de komende weken.

Asfalteren heeft veel voorbereiding nodig en is niet iets wat je van vandaag op morgen kunt uitvoeren, zaken die planning vereisen zijn; beschikbaarheid van twee asfaltmachines; asfaltproductie en last but not least +10 graden en weinig wind. Want het gaat wel om topsport asfalt waar de topsport weer minimaal 10 jaren hard op moeten kunnen rijden en de breedtesport weer lekker hun rondjes op moet kunnen rijden met een gevoel "het lijkt wel of ik op fluweel rijd".



Dinsdag 17 december, dag70. Oranjewoud legt de laatste hand aan de bestrating en ruimte alles winterklaar op. Een veegmachine is de hele dag bezig om met hogedruk en rolbezem de gehele baan in nieuwstaat schoon te brengen. Ook het parkeerterrein wordt onder handen genomen. Dit laatste is wel lekker, want in en uit je auto stappen zorgt voor een zandbak op je matten!

Voorlopig zal dit de laatste update zijn over de aanleg en renovatie van de Purmerring. Want nu is het wachten op het voorjaar voor het verder asfalteren van de piste en 400m baan. Voor het afschrapen van 5cm oud asfalt en nieuw asfalte leggen op de 400m baan als ook de 2e en 3e laag op de 200m pister leggen, heeft Oranejwoud slechts 2 weken nodig. Hierdoor zal het inline-skate seizoen op deze 2 weken na, maximaal onderbroken hoeven te worden. Tijdens het aanbrengen van de boarding etc. kunnen de lessen en trainingen gewoon doorgaan.


Maandag 16 december, dag 69. De stratenmakers leggen de laatste hand aan het bestraten. Waarna Herman en Jaap het niet kunnen laten om maar ook meteen met schoonmaken te beginnen! Wat voor dit moment nog rest is het schoonmaken van 5000m2 asfalt, want dat is zo vies dat er geen ijs op gemaakt kan worden.


Donderdag 12 december, dag 66. De eerste nieuwe bestrating ligt er in. Waarbij gelijk rond onze nieuwe opslagruimte ook is bestraat. Dat was er steeds niet van gekomen.

Er waren veel oude tegels gebroken, ook al tijdens de laatste uitbreidingen. Maar de nekslag gaf de asfalt machine die niet verder keek dan zijn neus lang was en door de hoofdingang reed in plaats van de bouwtoegang achterin. Ja en tegen 20 ton staal kan ons pad echt niet! De straat was zo ver ingezakt dat de entreepoort er scheef van was gaan staan.


Dinsdag 10 december, dag 64. Vandaag is alle oude bestrating er uit gehaald en is men volop bezig met het leggen van mantelbuizen ten behoeve van lichtmasten, data en transponsders. Rondom de kantine, maar ook in de kantine, ligt een berg zand!

Maandag 9 december, dag 63. Oostendorp komt om de lichtmasten weer overeind te zetten en de masten met 2 extra armaturen uit te rusten. Er is door het bestuur gekozen voor contventionele verlichting te handhaven, omdat LED wel heel erg duur zou worden. En wie weet is over een paar jaar LED verlichting wat algemener en betaalbaarder geworden.


Donderdag 5 december, dag 60. Eindelijk weer activiteiten op de baan. De stratenmakers zijn begonnen met het verwijderen van alle bestrating rondom de gebouwen. Zodra dit eruit is kan Oranjewoud de mantelbuizen ingraven vanaf de 200m piste start/finish lijn, onder de 400m door naar de kassaruimte. In deze buizen komen de transponderlijnen, stroom en datelijnen.


Donderdag 21 november, dag 50. Alle lichtkabels liggen ingegraven en zijn onder het krabbelveld doorgetrokken richting kantine. Het zijn er nogal wat! Ook wordt er begonnen met het ontgraven van de grond rondom de nieuwe opslagruimte waar straks ook bestrating in komt. Uw voorzitter klimt in de lichtmast om de eerste "luchtfoto" van de 200m piste te kunnen maken.

 

 

Dinsdag 19 november, dag 48. Op de agenda staat een bouwvergadering gepland om 8.00 uur! Een van de agendapunten is het Go of no Go voor het asfalteren. Helaas wordt het een no Go. De weersvooruitzichten zijn niet goed, te koud om te asfalteren.

Iedereen begrijpt het wel, maar toch allemaal teleurgesteld. Afgesproken wordt dat Oranjewoud zijn werkzaamheden gaat afronden en begin 2014 het werk weer oppakt. Wanneer dat zal zijn valt niet te voorspellen het hangt helemaal van het weer af, maar zeker niet voor begin maart. Oranjewoud heeft nog 5 tot 6 weken nodig voor de werkzaamheden asfalteren, 400m baan afschrapen, bestraten en boarding aanbrengen. Positief is dan weer wel dat de ijsbaan gewoon open kan deze winter en de volledige herbestrating voor de kantine wel voor de winter wordt uitgevoerd.


Maandag 18 november, dag 47. Een belangrijke dag in de nieuwebouw want het eerste asfalt gaat er op. Om 7.00 uur staat iedereen al klaar en gaat het damende asfalt als eerste op het middenterrein. Rond elf uur is de 200m piste aan de beurt en dat is best een spannend moment. De asfaltmachine trekt in een keer het asfalt over de gehele breedte en dat is 6 meter. Op het rechte eind gaat dit redelijk eenvoudig, maar in de bochten wordt het lastig. De machine zijn zwaar en je ziet dat de asfalt machine zich bijna ingraaft met zijn rupsbanden als hij de helling en bocht door moet. Ook is het niet mogelijk om de kipauto's met asfalt voor de machine te houden omdat die door de bochten niet aan blijft sluiten aan de asfalt machine. Er wordt besloten om het asfalt met de chovel in de asfalt machine in te brengen. 


Rond twee uur wordt er een tweede laag op het middenterrein gelegd en die klaar om 4 uur klaar ligt voor de definitieve toplaag, het zogeheten "sport asfalt". Maar zover is het nog lang niet!




Maandag 11 november, dag 40. Er wordt volop gewerkt aan de onderlaag van het asfalt op de 200m piste. Het zogeheten kilveren is een belangrijk en nauwkeurig klusje, waarmee men zeker nog wel een dag mee bezig zal zijn.




Vrijdag 8 november, dag 39. De eerste onderlaag van het asfalt ligt er in. De wals is nu bezig de laag een het verdichten. De schuinte is ingebracht, een klus dat men "verkilveren" noemt. Als het weer het toelaat zal er vanaf 19 november geasfalteerd gaan worden. De eerste twee lagen. De 'sportasfalt" laag volgt pas later, gelijk met de 400 meter baan. Dit laatste kan ook nog doorgeschoven moeten worden naar het voorjaar, als het weer het nu niet toelaat. Voor ons sportasfalt neerleggen is minimaal 10 graden en minder dan windkracht 4 baufort nodig. Bij te snal afkoelen van het asfalt zal er niet genoeg verdichting kunnen plaatsvinden en dat is juist heel belangrijk voor wedstrijd inline-skate asfalt.


 

Dinsdag 5 november, dag 36. Ondanks af en toe een bui kunnen de mannen van Oranjewoud toch aardig vooruit. De waterafvoergoot van de 200m piste komt dan ook bijna klaar. Het is een belangrijke klus omdat de goot een nulpunt vormt voor de bepaling van de asfalthoek/helling van de baan. 3 Mensen zijn druk bezig, de een met cement aanvoeren, de tweede met een GPS meter/computer om de goot segmenten nauwkeurig te stellen en de derde met het vastkloppen in het cement. Waar zouden we zijn zonder de techniek van GPS?




Maandag 4 november, dag 35. De dag begint met regen, veel regen. Dus de mensen van Oranjewoud moeten wachten! Daarna dijkjes bouwen en gootjes graven, want er ligt veel water op de nieuwe baan en dat moet eerst weg. Maar gelukkig wordt het ook droog en kan begonnen worden met het rondom, aan de binnenkant van de betonrand, leggen van drainage leidingen. Daarna uitrijden van steenkorrel slag. Verder zal de dag gevuld worden met uitrijden van de afvoergoten die  op stapels langs de kant staan, zo een 180 strekkende meter totaal. Morgen worden ze gesteld in een cementbed.

 

Vrijdag 1 november, dag 34. De bekisting is er helemaal af en nu pas is goed te zien wat voor omvang de 200m (1400m2) piste gaat krijgen.

Woensdag 30 oktober, dag 32. De bouwplaats heeft de storm van maandag jl. goed doorstaan. De enige schade die is opgelopen is dat het mobiele toilet 20 meter verder staat! Wel moesten de bekiststers van Zonneveld bv. tegen elf uur stoppen met werken omdat zijn gezandstraald werden door het op en rond de bouwplaast los gelegen zand.

Gelukkig is het vandaag een heldere en mooie dag, dus een goede dag om de laatste 15 m3 beton te storten. Om half acht wordt er begonnen met storten en rond twaalf uur ligt alles er in. Nu kunnen de mannen aan de slag met glad strijken van de bovenrand, want die blijft in het zicht. Daarop komt straks de boarding te staan.

Voor de mannen van Zonneveld is het "pannenbier" dag, ofwel hun hoogste punt is bereikt. Ze vieren het met een BBQ als lunch! Over teambuilding gesproken zeg!



 


Woensdag 23 oktober, dag 27. Nu zijn de contouren en hoogte van de bocht goed te zien als de bekisting er af gaat. Op de boarding na is het hoogste punt bereikt!

 


Dinsdag 22 oktober, dag 26. Om half acht staan al grote betonwagens op de baan. Want vandaag wordt de betonwand in de zuid bocht gestort. Het is prachtig weer, het lijkt eerder voorjaar dan najaar. De thermometer komt tot 22,4 graden! Het beton droogt zo snel dat de bekisters moeite hebben om de bovenrand van de wand glad af te strijken. In totaal is er zo een 15 m3 beton nodig en staat de noord bocht volgende week op het schema.



Woensdag 16 oktober, dag 23. Vandaag staat er weer een bouwvergadering gepland waarin de vorderingen etc. van de bouw worden besproken. In het bouwteam zitten Oranjewoud, Spurd en 3 bestuursleden van onze club. Het eerste wat men altijd doet is een rondje lopen over de baan om met eigen ogen te kunnen aanschouwen hoe de werkzaamheden vorderen. En die vorderen goed. Betonbekisters zijn volop bezig om de bekisting aan te brengen voor de hoge betonmuur in de zuidbocht van de nieuwe piste.

De vergadering loopt voorspoedig en gezellig er heerst een zeer ontstpanne en goede sfeer bij alle partijen en toch is men scherp, ieder voor zijn eigen belangen en zo hoort het ook.



Maandag 14 oktober, dag 21. Als ik aankom bij de baan is men al volop aan het betonstorten en onder belangstelling van Herman, Jaap, Gert-Jan en Cees Band de fotograaf. De bekisters hebben alles af gekregen afgelopen zaterdag en men is nu aan het storten. In totaal wordt er ca 40 m3 beton gestort en waardoor de baan straks een geheel opgesloten systeem zal worden.

De volgende stap is komende dagen de bekisting verwijderen en bovenop het beton een nieuwe bekistingrand te maken.




Vrijdag 11 oktober, dag 20. Weer of geen weer de bekissters gaan gewoon door. De regen komt met bakken uit de lucht. Naar verluidt willen ze zaterdag met een ploeg doorwerken om maandagmiddag om 12.00 uur met het eerste betonstorten te kunnen beginnen. Kijk daar houden wij van!

Woensdag 9 oktober, dag 18. De aannemer is dinsdag tot laat in de middag bezig geweest met het opbrengen van de onderlaag van het asfalt. Ik heb geen idee hoeveel kubieke meter dit is geweest, maar als ik schatten moet denk ik zo een 600 m3. Ik ben blij dat het parkeerterrein weer toegangkelijk is voor iedereen, wetende dat onze buren de Modelbouw vereniging aankomend weekeinde kampioenschappen hebben!

Vandaag zijn de betonkisters begonnen met het stellen van de onder bekisting. Dit is de brede basis waarop de laten we zeggen betonmuurtjes komen die de grond moeten tegenhouden. Op de foto's is de ronding van de nieuwe baan goed te zien in de geprefabriceerde delen. Dit is best een nauwkeurige klus en die het bedrijf in de werkplaats hebben gemaakt.

Al het werk met bekisting plaatsen en beton storten gaat zo een vier weken duren!!



Maandag 7 oktober, dag 16. Er liggen gigantische bergen steenslag en andere granulaten op het parkeerterrein. Oranjewoud is druk bezig met het aanbrengen van de onderlaag voor het asfalt. Ze willen deze klus woensdag geklaard hebben waarna het maken van de betonbekisting kan beginnen. Het weer is weer erg mooi, we kunnen spreken over de laatste nazomerse dagen zo warm als het is.



Zondag 6 oktober. Alle bezoekers aan de jaarlijkse sportborrel konden met eigen ogen zien hoe de nieuwbouw vordert. Onder een strak blauwe hemel kon men zelfs al de baanroute verkennen. Een mooiere afsluiting van het inline-skate seizoen en start van het winter seizoen kunnen we niet wensen.




Woensdag 2 oktober, dag 13. De onderaannemer heeft in 2 dagen tijd de gehele baan van de 2e laag schuimbeton voorzien. Er ligt nu ca. 50 cm. beton als ondergrond. Donderdag is het rustig op de baan en is de grote betonmeng wagen ook weg. Het kan nu uitharden.


Maandag 30 september, dag 11. Het weer zit erg mee en ook al was er vrijdag een technisch probleem met de cementauto, tegen een uur s'middags ligt de gehele baan vol met de eerste laag schuimbeton.

Nu is echt goed te zien hoe groot de baan eigenlijk is en zich verhoud met de 400m combibaan. Tegen half twee wordt er begonnen met de 2e laag schuimbeton te storten. Deze laag wordt 10cm dik en bestaat uit schuimbeton met zand en heeft een soortelijkgewicht van 1000 kg/m3. Wij (opzichters Herman en Jaap, Gert-Jan en ikzelf) staan heerlijk in het nazomer zonnetje de boel te bekijken! Wat is er mooier dan mensen zien werken en zelf kijken en nog een kleurtje van de zon krijgen ook!



Vrijdag 27 september, dag 10. Helaas begint de dag niet zo goed. De truck die zorgt voor het opspuiten van het schuimbeton weigert dienst! Jammer want men lag goed voor op schema en had gisteren al 50% van de baan in het schuimbeton. Er rest niets anders dan wachten op de monteurs, die tegen tien uur aankwamen en het zaakje om half elf weer draaiend hadden. Pfff!

Wel leuk was dat uw voorzitter als eerste, op uitnodiging de beton voorman, op het reeds geharde beton mocht staan. Daarmee als eerste lid inzicht kreeg van hoe de baan er gaat uitzien, gezien vanaf de baan!

Verder gaan de werkzaamheden voorspoedig en is de uitvoerder tevreden met de voortgang. Gelukkig helpt het weer goed mee en is de voorspelling tot eind volgende week droog. Want de waterpompen maken overuren.


Donderdag 26 september, dag 9. Een belangrijke dag vandaag in de aanleg van de piste. Vandaag is er gestart met het storten van schuimbeton, die als ondervloer gaat dienen voor het asfalt. De eerste laag heeft een s.g. van 500k/m3 en bestaat uit 300 liter cement, 200 ltr. natuurlijke eiwitten en water. Men wil proberen de helft van de 200m baan vol te storten met beton en de overige helft vrijdag de 27e. 




Woensdag 25 september, dag 8. Het graafwerk is klaar. Vandaag worden buizen ingegraven ten behoeven van afwatering en kabel voor de lichtmasten. Helaas een kabel is stuk getrokken tijden graafwerkzaamheden. Dit is haast niet te voorkomen omdat je niet altijd precies weet waat een kavel ligt. De uitvoerder maakt hem met gietkoppelling weer aan elkaar, waarna hij weer vele jaren mee zal gaan.

Ook komt er in de gehele bouwput plastic te liggen als ondervloer. Want morgen is een belangrijke dag! Donderdag wordt er gestart met betonstorten. Men verwacht in 2 dagen de 200 meter ring vol te hebben en een dag voor het hockeyveld/uitrijbaan.

Dit zijn belangrijke werkzaamheden voor de aannemer, omdat je het in een keer goed moet doen, anders sta je dagen beton uit te hakken als het niet goed gaat.



Van al dat water krijgen Herman, Jaap en Adriaan de kriebels. Die je weg kunt nemen door ook met water aan de gang te gaan. Ze zijn de hele dag bezig het gehele gebouw vanaf de dakgoot tot aan de grond, met hoge druk schoon te spuiten. Aan het eind van de dag ziet alles er weer spic en span uit.


 

Maandag 23 september, dag 6. De baan is bijna geheel uitgegraven en nu is goed te zien hoe groot 200 meter is en hoe groot het skatehockey terrein is. Men is druk bezig met het aanvoeren van zand om als onderlaag te dienen. Daarnaast wordt er driftig gepompt, want het grondwater zorgt voor een laagje water in de bouwput.


 

Vrijdag 20 september, dag 5. Er wordt nog steeds driftig gegraven en gespoeld. Alle drainage leidingen worden doorgespoeld en daarmee ontdaan van zand en vuil. Dit is voor ons terrein heel belangrijk omdat we met kwelwater, brongas en hoge grondwater stand hebben te maken. De 200m contouren worden steeds meer zichtbaar. Best wel groot hoor!


Donderdag 19 september, dag 4. Staat volledig in het teken van graven en grond afvoeren. Op het terrein zijn 2 graafmachines druk aan het werk. Tevens rijden 3 kleine trekkers continu van het middenveld naar de vijver, althans wat daar nog van over is.

In de oude vijver begint ondertussen een aardige berg zwarte grond te ontstaan.

In de middag komen er nog 2 trekkers bij die de overtollige grond naar Ilpendam brengen.

Volgens uitvoerder Bas zal er over een ruim een week gestart kunnen worden met het storten van het schuimbeton. Dit laatste is lichter dan gewoon beton en dat is nodig op ons terrein. Want wat er aan gewicht uit gaat moet er ook exact hetzelfde aan gewicht in terug gebracht worden.

 


 

Woensdag 18 september, dag 3, zijn al de eerste contouren te zien van de nieuwe 200m piste.

Interessant is om te vertellen dat de graafmachine die het terrein uitgraaft, GPS heeft en computer aan boord waarin het volledige ontwerp zit van onze nieuwe baan. De computer geeft precies aan waar en hoe diep hij moet graven!




De vijver is al aardig dicht en de baan is een baggerzooi! Tracktoren rijden af en aan om grond af te voeren en de kleine tracktoren rijden over het terrein en vullen de oude vijver met grond. Onze vaste gast de reiger heeft de laatste kikkers vanmorgen uit de vijver opgeten en is vast onderweg naar een nieuwe fourageplek.


Herman, Jaap en ondergetekende hebben de activiteiten maar meteen aangegrepen en maar eens de rommel afgevoerd die her en der naast de gebouwen lagen. Het leverde € 36,- aan oud ijzer geld op!


Maandag 16 september 2013 zal de clubgeschiedenisboeken ingaan als start van weer een hele nieuwe periode voor onze vereniging.

Vandaag is aannemer Oranjewoud gestart met de werkzaamheden tot aanleg 200m piste en renovatie 400m baan. Aan het einde van dag 1, waren er al zeer veel werkzaamheden geraliseerd;


  • zwaarverkeersbrug aangelegd over de 400m baan
  • middelste lichtmast verwijderd
  • bouwcontainers geplaatst
  • vaarvijver leeggepompt
  • Herman en Jaap alle reclameborden verwijderd
  • Herman en Jaap alle hekken afgevoerd
  • Herman en Jaap iedereen van koffie voorzien


De project uitvoerder Bas is vandaag voortvarend begonnen en laten wij met zijn alle duimen dat het weer ons goed gezind blijft, waardoor de opleverdatum van 29 november gewoon gehaald kan worden.

Laatste foto van de oude situatie 15-9-2013

 

 Werkzaamheden 16-09-2013



 
 
 

Zoek in site:

Kalender:
« April 2018 »
M D W D V Z Z
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Loginstatus:

Laatste nieuws:

26-03-2018

NIEUWE INLINESKATE FLYER DOWNLOADEN!

Lees meer...

08-03-2018

GEZELLIGE EN DRUKKE OPENDAG 2018!

Lees meer...

 

 
Onze sposors:
 
Jeugd
Volwassen
Wedstrijd
Inschrijven
KNSB Vaardigheidspaspoort Inline-skaten/schaatsen
Groep 1 inline-skaten
Groep 2 Inline-skaten
Kids Allround
Kids gevorderden 12-17 jaar
Freestyle skaten
Kiddy Speed
Absoluut Beginners
Beginners
Gevorderden
Semi Gevorderden
Semi- en Gevorderden (do-avond)
Freestyle
Toertochten rijden
Jeugd Speedskaten
Volwassen Speedskaten
Opgave formulier inlineskaten jeugd
Opgave formulier inlineskaten volwassenen
Opgave formulier inlineskaten indoor
Jeugd
Volwassen
Inschrijven
Uitslagen wedstrijden
Jeugdschaatslessen
Verlengd Jeugdschaatsen
Toertraining maandagavond
Toertraining vrijdagavond
Opgave formulier schaatsen jeugd
Opgave formulier schaatsen volwassenen
Evenementenoverzicht
Evenementenkalender
Nieuws 2018
Archief
Nieuws 2017
Nieuws 2016
Nieuws 2015
Nieuws 2014
Nieuws 2013
Inline-skaten 2012
Schaatsen 2012
Inline-skaten 2011
Schaatsen 2011
Trainers inlines-skaten
Secretariaat
Lidmaatschap
Locatie
Openingstijden
Webcam Purmerring
Vertrouwenspersoon
Vereniging bestuur
Clubkleding
Wijzig lidgegevens
Historie en toekomst
Verjaardagskalender
Informatiebladen
Vereniging ondersteuners
Bestuur
Informatiebladen
Vergaderstukken
Kidsplan
Vrienden van club
Onze sponsors
Ook sponsoren?
Wachtwoord wijzigen
Wachtwoord vergeten?
Login

Ogenblik a.u.b. ...